Online kansspelvergunning voor Fair Play Online toegekend
De Kansspelautoriteit, toezichthouder op de Nederlandse kansspelmarkt, heeft donderdag 29 september bekendgemaakt dat FPO Nederland B.V. een vergunning voor online kansspelen heeft toegekend gekregen. Het jongste bedrijfsonderdeel van Janshen-Hahnraths Group voldoet hiermee aan alle gestelde voorwaarden om vanaf 1 oktober online kansspelen aan te bieden op de Nederlandse markt. FPO Nederland B.V. behoort tot de 10 partijen die als een van de eerste een online vergunning verleend hebben gekregen.
Voor Janshen-Hahnraths Group betekent dit dat na ruim 60 jaar ondernemen in de fysieke kansspelmarkt, daar nu een nieuwe online markt bijkomt. “We zijn trots dat wij tot de eerste groep aanbieders van de Nederlandse legale kansspelmarkt behoren. Al sinds 2001 delen wij de visie dat de online markt en de consument gebaat zijn bij regulering middels een vergunningenstelsel en de bijbehorende waarborging. Het proces van de totstandkoming van de Wet Kansspelen op Afstand was er een van de lange adem, maar vandaag plukken wij – en binnenkort vooral de Nederlandse consument – daar de vruchten van”, aldus Björn Fuchs (Chief Digital Officer – Janshen-Hahnraths Group). Hij vervolgt: “Een dergelijk proces vereist de samenwerking en inspanning van vele collega’s en externe partners. Ik spreek dan ook graag onze innige dank uit richting alle interne collega’s, het externe juridische team (Niels van Veen, Machteld Robichon, Fransje Bauer en Bert Bakker), onze platformleverancier Finnplay en ons testlab Trisigma.”
FPO Nederland B.V. staat vanzelfsprekend in de startblokken om de nieuwe website live te zetten.
Voor haar mediacampagnes is het bedrijf een samenwerking aangegaan met Lukkien , Fitzroy en fotograaf & regisseur Carli Hermès , bekend van o.a. de campagnes van Suitsupply en Mr. Marvis.